четвер, 8 вересня 2016 р.

Урок. Створення нумерованих і маркованих списків



Урок 2                                                                                  _____________
Тема:  створення нумерованих і маркованих списків
Мета:
-         навчальна: навчити учнів створювати нумеровані і марковані списки; навчити створювати таблиці в текстових документах, редагувати їх та форматувати;
-         розвиваюча: розвивати інтерес до інформатики;
-         виховна: виховувати культуру споживача ПК.
Обладнання: комп'ютер
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Значення яких властивостей сторінки можна задати? Які засоби для цього можна використати?
2. Значення яких властивостей сторінки можна змінити, використовуючи лінійки?
3. Як задається розмір сторінки документа?
4. Які ви знаєте види орієнтації сторінки?
5. Що таке поля сторінки? Для чого їх використовують?
6. Як пронумерувати сторінки документа?
8. Що таке колонтитули? Як їх створити?
9. Для чого призначений режим попереднього перегляду документа? Як його включити?
10. Які параметри друку можна встановити у вікні Друк?
11. Як згорнути Стрічку? Як її поновити?
12. Як відмінити відображення на екрані горизонтальної лінійки? Як її поновити?
13. Як здійснюється налаштування Панелі швидкого доступу?
14. Які режими перегляду документа на екрані використовуються під час роботи у Word? Чим вони відрізняються?24. Як  змінити  масштаб  відображення  документа у  вікні  програми Word?

IІI. Мотивація навчальної діяльності
Бесіда ;
Ви вже навчилися набирати текст, редагувати його та форматувати деякі об’єкти у текстовому редакторі. Як ви вважаєте, чи всі можливості форматування об’єктів ви знаєте? Які ще можливості, на вашу думку, приховує текстовий редактор?
ІV. Вивчення нового матеріалу
1.       Створення списків 
У текстовому редакторі Word є  можливість встановити нумеровані, маркіровані та багаторівневі списки, піктограми яких знаходяться на панелі інструментів: нумерований список  — у  вигляді трьох пронумерованих лінійок, маркірований список  — у вигляді трьох лінійок, напроти яких розміщені квадратики.

-
Маркований, у якому кожний абзац на початку позначається деяким спеціальним символом (маркером). 
- Нумерований, у якому на початку кожного абзацу вказується його номер. Порядковий номер абзацу в списку може задаватися числом (записаним арабськими або римськими цифрами), літерою алфавіту або числівником.
- Багаторівневий, у якому абзаци пронумеровані за їхньою ієрархічною структурою. Максимальна кількість вкладень елементів багаторівневого списку – 9 рівнів.
Способи оформлення деякого фрагмента тексту у вигляді маркованого чи нумерованого списку.
І спосіб. Основний. Для початку введення списку слід розмістити курсор у потрібному місці документа і виконати Основне - Абзац - Маркери або Нумерація. У поточному місці документа з’явиться маркер або номер того виду списку, який використовувався останнім.

ІІ спосіб. Автоматичне створення списку. Розмістивши курсор у потрібному місці документа, слід увести спеціальні умовні символи, які визначають вид бажаного списку, і натиснути клавішу Пропуск. Одразу ж умовні символи перетворяться на відповідний маркер або номер. Далі можна розпочинати введення першого елемента списку. 

ІІІ спосіб. Перетворення на список. Якщо деякі абзаци тексту, введеного раніше, потрібно оформити як список, то слід виділити ці абзаци і вибрати на Стрічці кнопку відповідного типу списку: Маркери, Нумерація. Для вибору іншого виду списку слід вибрати потрібну кнопку.

2. Редагування списків.
-       Якщо в будь-якому місці списку потрібно додати ще один рядок, то лід установити курсор у кінці попереднього рядка списку і натиснути клавішу Enter – буде вставлено додатковий рядок з відповідним номером і маркером, а нумерація в усіх наступних рядках списку автоматично зміниться. Для видалення елемента списку його потрібно виділити і натиснути клавішу Delete – нумерація також автоматично зміниться.
- Інколи потрібно в деякому абзаці відмінити нумерацію, наприклад для введення тексту, який не є елементом списку. У такому випадку нумерацію слід видалити повторним вибором кнопки списку на Стрічці або натиснувши клавішу Backspace.

Елементи списку можна відсортувати за зростанням або паданням. Для цього слід виконати такий алгоритм:
1. Виділити абзаци, які упорядковуються.
2. Виконати Основне - Абзац - Сортування.
3. Установити в діалоговому вікні Сортування тексту такі значення:
- Сортувати за – абзацами
- Тип даних – текст, число або дата.
- Порядок сортування – за зростанням чи за спаданням.
4. Вибрати кнопку ОК.
Рядки списку змінять своє розташування, а нумерація елементів списку залишиться послідовною. 

3. Форматування списків.
За необхідності користувач може відформатувати створений список: змінити вид маркера, його формат, спосіб нумерації, розташування списку тощо. Для цього слід виділити потрібні елементи списку і використати потрібні елементи керування міні-панелі, групи Шрифт і Абзац вкладки Основне, діалогових вікон тощо. Для змінення відступів елементів списку від поля також використовують марери на горизонтальній лінійці.
Для встановлення відступу елемента списку від номера чи маркера використовується табуляція – засіб, який дає змогу розміщувати об’єкти в рядку в строго визначених місцях (позиціях табуляції).

V. Формування практичних вмінь та навичок
Інструктаж з БЖД
Завдання:
1.     Створіть новий документ і введіть десять прізвищ ваших  днокласників
у вигляді нумерованого списку. Збережіть документ у власній папці у файлі з іменем вправа 1 Перетворіть список у маркований.  
2.    Створіть перелік ваших улюблених страв у вигляді маркованого списку.. Перетворіть список у нумерований.
3.     Уведіть і оформіть текст за зразком  

Виконання вправ для зняття зорового напруження
VI. Узагальнення та систематизація набутих знань
Опитування ;
1. Списки яких видів використовують у MS Word?
2. До яких об’єктів застосовуються списки?
3. Як перетворити текст у список?
4. Скільки існує способів створення списків у текстовому процесорі MS Word?
5. Як змінити вид маркера чи номера у списку?
6. Як можна видалити нумерацію в тексті?
VII. Підбиття підсумків уроку
Рефлексія ;
Учитель пропонує учням усно закінчити речення: «Сьогодні на уроці я дізнався...»

Немає коментарів:

Дописати коментар