Урок 2 ____________
Тема: поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця
Цілі:
ü навчальна: сформувати поняття команда,
виконавець, система команд виконавця;
ü розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне
мислення; формувати вміння аналізувати і робити висновки;
ü виховна: виховувати інтерес до вивчення
інформатики, свідоме ставлення до вибору майбутньої професії.
Тип уроку:
комбінований.
Обладнання: комп'ютери, підручники,
програмне навчальне середовище, схема, стікери.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Опитування ланцюжком
Перший учень ставить коротке запитання другому, другий — третьому, і так до
останнього учня. Час на відповідь — кілька секунд, учитель має право зняти
питання, яке не відповідає темі або недостатньо коректне.
Орієнтовні варіанти запитань
— Що таке об'єкт?
— Що таке подія?
— Наведіть приклади залежних та незалежних подій.
— У яких випадках вважають, що з об'єктом відбулася подія?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ
ДІЯЛЬНОСТІ
Вправа «Відгадай число»
— Які речення ми називаємо спонукальними?
— Як ви вже знаєте, в інструкціях використовують спонукальні речення. Такі
речення називають командами.
— Складіть невелику розповідь «Я і мій собака», використовуючи спонукальні
речення.
— Як інакше можна назвати слова з ваших розповідей «сідай», «принеси»,
«голос» та інші? (Відповіді учнів.)
— Правильно, все це команди.
— То що ж таке команда? (Відповіді учнів.)
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
V. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ
НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Тема нашого уроку — «Поняття команди.
Команди і виконавці. Система команд виконавця».
Пояснення вчителя
1.
Команда — повідомлення, що спонукає до виконання певної дії. Або, іншими словами, команда — це
точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії. Простіше можна сказати, що команда — це чіткий і короткий наказ.
У результаті виконання команд відбуваються певні події, можуть змінюватися
значення властивостей об’єктів, створюватися нові об’єкти
2.
— Де використовують команди?
— Кого стосуються такі команди:
ü «До ноги», «Фас», «Голос!» (Собак)
ü Бігом марш! (Солдатів)
ü Йди до дошки! (Учнів на уроці)
ü Руки вгору, вперед, в боки, вниз.
(Учнів під час фізкультхвилинки або уроку фізкультури)
ü Натискання кнопки телевізора?
комп'ютера?
— Правильно. Ці команди виконують собаки, солдати, учні, технічні пристрої
тощо.
— Як усіх їх назвати одним словом?
— Так, це виконавці.
— А хто ще може бути виконавцем? (Відповіді учнів.)
Виконавець
— об'єкт, який здатний виконувати
команди
Виконавцем команд може бути людина,
тварина, робот, різні пристрої, комп'ютер.
Способи подання команди
— У який спосіб можна дати команду? (Відповіді учнів.)
— Отже, команди виконавцям можна подавати в різні способи:
1)
спонукальними реченнями (наприклад: закрийте зошити;підійди до дошки);
2) звуковими сигналами (наприклад, дзвінок на урок, на лінійку);
3) світловими сигналами;
4) жестами;
5) натисканням кнопки тощо.
VI. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
— Зараз перевірмо, чи кожна людина і чи за будь-яких обставин може бути
виконавцем.
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового
напруження
— Ви всі виконавці. Виконуйте мої команди. (Проведення
фіз-культхвилинки.)
Потрібно запропонувати кілька вправ, які учні не можуть виконати.
Наприклад, підтягнутися на турніку (в комп'ютерному кабінеті це зробити
неможливо). Або підстрибнути до стелі.
Також можна запропонувати учням виконати певну вправу п разів. (Учні
відповідають, що цього зробити не можна, якщо число п не вказане.)
VII. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (ПРОДОВЖЕННЯ)
1.
Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, яких він
виконати не може.
Усі команди мають бути відомі виконавцеві. Виконавець має бути здатним
зрозуміти та виконати кожну з команд.
Виконавець може виконати скінченну кількість дій.
Система команд виконавця: набір команд, які розуміє виконавець
Кожен виконавець виконує команди, які належать до його системи команд, у
певному середовищі.
Середовище — це місце, де знаходиться виконавець.
Так, у розглянутих прикладах для виконавця «учень» середовищем виконання
команд є клас, для виконавця «продавець» — магазин тощо. Виконавець «учень»
може виконувати команди і в інших середовищах (спортзал, їдальня, майданчик тощо),
натомість виконавець «продавець» — лише у визначеному середовищі.
Кожен виконавець може виконати
тільки ті команди, які належать до його системи команд.
2.
Scratch (англ. scratch - подряпина). Вона призначена для створення, редагування і виконання
команд різними виконавцями.
Виконуючи команди, ці виконавці можуть
рухатися, малювати, говорити, змінювати зовнішній вигляд, виконувати обчислення
Щоб
запустити на виконання програму Scratch.
1. а) Натисни на Робочому столі значок .
2.
б) Виконай: Пуск → Усі програми →Scratch → Scratch
VIІI. УСВІДОМЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
НАБУТИХ ЗНАНЬ
Практичне завдання. Інструктаж з БЖД
Виконання комплексу вправ для
зняття зорової втоми (Варіант 2)
Учитель, враховуючи індивідуальні
особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу
вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
Завдання за підручником: с.15 Завдання 1-4
Фронтальне опитування
— Де використовують команди?
— Які це речення за метою висловлювання?
— До чого вони спонукають? Наведіть приклади.
— Хто може бути виконавцем?
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання за підручником: вивчити п1.2
Немає коментарів:
Дописати коментар