середа, 12 жовтня 2016 р.

Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця




Урок 2                                                                                  ____________
Тема: поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця
Цілі:
ü навчальна: сформувати поняття команда, виконавець, система команд виконавця;
ü розвивальна: розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння аналізувати і робити висновки;
ü виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, свідоме став­лення до вибору майбутньої професії.
Тип уроку: комбінований.
Обладнання: комп'ютери, підручники, програмне навчальне середовище, схема, стікери.
Хід уроку
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Опитування ланцюжком
Перший учень ставить коротке запитання другому, другий — третьому, і так до останнього учня. Час на відповідь — кілька се­кунд, учитель має право зняти питання, яке не відповідає темі або недостатньо коректне.
Орієнтовні варіанти запитань
— Що таке об'єкт?
— Що таке подія?
— Наведіть приклади залежних та незалежних подій.
— У яких випадках вважають, що з об'єктом відбулася подія?
ІІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
Вправа «Відгадай число»
— Які речення ми називаємо спонукальними?
— Як ви вже знаєте, в інструкціях використовують спонукаль­ні речення. Такі речення називають командами.
— Складіть невелику розповідь «Я і мій собака», використову­ючи спонукальні речення.
— Як інакше можна назвати слова з ваших розповідей «сідай», «принеси», «голос» та інші? (Відповіді учнів.)
— Правильно, все це команди.
— То що ж таке команда? (Відповіді учнів.)
ІV. ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ, ЦІЛЕЙ, ЗАВДАНЬ УРОКУ
V. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
— Тема нашого уроку — «Поняття команди. Команди і виконавці. Система команд виконавця».
Пояснення вчителя
1.                Команда повідомлення, що спонукає до виконання певної дії. Або, іншими словами, команда — це точна, зрозуміла вказівка для виконання якоїсь дії. Простіше можна сказати, що команда — це чіткий і короткий наказ.
У результаті виконання команд відбуваються певні події, можуть змінюватися значення властивостей об’єктів, створюватися нові об’єкти
2.     — Де використовують команди?
— Кого стосуються такі команди:
ü «До ноги», «Фас», «Голос!» (Собак)
ü Бігом марш! (Солдатів)
ü Йди до дошки! (Учнів на уроці)
ü Руки вгору, вперед, в боки, вниз. (Учнів під час фізкультхвилинки або уроку фізкультури)
ü Натискання кнопки телевізора? комп'ютера?
— Правильно. Ці команди виконують собаки, солдати, учні, технічні пристрої тощо.
— Як усіх їх назвати одним словом?
— Так, це виконавці.
— А хто ще може бути виконавцем? (Відповіді учнів.)
 Виконавець — об'єкт, який здатний виконувати команди
 Виконав­цем команд може бути людина, тварина, робот, різні пристрої, комп'ютер.
Способи подання команди
— У який спосіб можна дати команду? (Відповіді учнів.)
— Отже, команди виконавцям можна подавати в різні способи:
1)    спонукальними реченнями (наприклад: закрийте зошити;підійди до дошки);
2) звуковими сигналами (наприклад, дзвінок на урок, на лінійку);
3) світловими сигналами;
4) жестами;
5) натисканням кнопки тощо.
VI. УСВІДОМЛЕННЯ НАБУТИХ ЗНАНЬ
— Зараз перевірмо, чи кожна людина і чи за будь-яких обста­вин може бути виконавцем.
Проведення комплексу вправ для зняття м'язового напруження
— Ви всі виконавці. Виконуйте мої команди. (Проведення фіз-культхвилинки.)
Потрібно запропонувати кілька вправ, які учні не можуть ви­конати. Наприклад, підтягнутися на турніку (в комп'ютерному ка­бінеті це зробити неможливо). Або підстрибнути до стелі.
Також можна запропонувати учням виконати певну вправу п разів. (Учні відповідають, що цього зробити не можна, якщо число п не вказане.)
VII. СПРИЙМАННЯ І УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ (ПРОДОВЖЕННЯ)
1.                Для кожного виконавця є команди, які він може виконати, і команди, яких він виконати не може.
Усі команди мають бути відомі виконавцеві. Виконавець має бути здатним зрозуміти та виконати кожну з команд.
Виконавець може виконати скінченну кількість дій.
Система команд виконавця: набір команд, які розуміє виконавець
Кожен виконавець виконує команди, які належать до його сис­теми команд, у певному середовищі.
Середовище — це місце, де зна­ходиться виконавець.
Так, у розглянутих прикладах для виконав­ця «учень» середовищем виконання команд є клас, для виконавця «продавець» — магазин тощо. Виконавець «учень» може виконува­ти команди і в інших середовищах (спортзал, їдальня, майданчик тощо), натомість виконавець «продавець» — лише у визначеному середовищі.
Кожен виконавець може виконати тільки ті команди, які нале­жать до його системи команд.
2.                Scratch (англ. scratch - подряпина). Вона призначена для створення, редагування і виконання команд різними виконавцями. Виконуючи команди, ці виконавці можуть рухатися, малювати, говорити, змінювати зовнішній вигляд, виконувати обчислення
Щоб запустити на виконання програму Scratch.
1.           а) Натисни на Робочому столі значок        .
2.           б)  Виконай: ПускУсі програми Scratch Scratch

VIІI. УСВІДОМЛЕННЯ, УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ
НАБУТИХ ЗНАНЬ
Практичне завдання. Інструктаж з БЖД
Виконання комплексу вправ для зняття зорової втоми (Варіант 2)
Учитель, враховуючи індивідуальні особливості учнів класу, самостійно визначає час і термін проведення комплексу вправ під час роботи (як правило, через 8-10 хвилин після початку роботи).
 Завдання за підручником: с.15 Завдання 1-4
Фронтальне опитування
— Де використовують команди?
— Які це речення за метою висловлювання?
— До чого вони спонукають? Наведіть приклади.
— Хто може бути виконавцем?
X. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Завдання за підручником: вивчити п1.2


Немає коментарів:

Дописати коментар