Мета:
навчальна мета: засвоїти відомості про веб-дизайн, технології веб 2.0, вікі, познайомитися
з поняттями блогів та їх різновидами і навчитися створювати блоги;
розвивальна мета: розвивати зорову
пам’ять, логічне мислення, навички роботи з програмою Mozilla Firefox;
виховна мета: виховувати
зосередженість, самостійність, наполегливість, старанність.
Тип: комбінований
Обладнання: комп’ютер,
презентація до уроку
Хід уроку
І. Організаційний
момент
ІІ. Перевірка
домашнього завдання
Фронтальне
опитування
1.
Описати складові служб
миттєвого обміну повідомленнями та їхнє призначення.
2.
Що таке форум та яка
його структура?
3.
У чому полягають функції
адміністратора форумів?
4.
У чому полягають функції
модераторів форумів?
5.
Які права можуть мати
користувачі на форумах?
6.
Що таке чат?
7. Що таке кімната для розмов?
ІІІ. Вивчення
нового матеріалу
Веб
2.0.
Під час
автоматизованого створення веб-сайту неможливо обійтися без уявлень про Веб
2.0.
Веб 2.0 (Web 2.0) —
поняття, яким користуються для позначення ряду технологій та послуг Інтернету.
Які риси сервісу Веб
2.0?
Веб 2.0 — це
платформа, до якої є вільний доступ, її структура універсальна та спрощена.
Учасники сервісу — співрозробники та співавтори, тобто стороння регламентуюча
сторона скасовується. Після поповнення бази даних стають доступними кожному.
Дані зберігаються не в каталогах чи бібліотеках, а в АРІ-інтерфейсах. Сайти не
статичні, а динамічні. Підтримка програмного забезпечення відбувається через
відділ технічної підтримки. Спільний контент створюється кожним учасником.
Веб 2.0 можна також охарактеризувати його
складовими компнентами, тобто тими новими можливостями й застосуваннями, що
надають веб нового забарвлення: веб-сервіси, веб-синдикація, mash-up
(змішування), мітки (теги), «розумні (динамічні) помічники».
Приклади Веб 2.0
проектів
Вікіпедія
— вільна багатомовна енциклопедія. GoogleEarth — google-карти. Flickr — онлайн-фотоальбом.
Netvibes — персональний робочий стіл. Digg.com — ресурс новин. UcoZ
— веб-хостинг.
Блоги.
Різновиди блогів
Сервіс мережних щоденників – блогів – став альтернативою
персональним веб-сайтам. Як і персональний сайт, блог використовується для висловлення
особистої позиції власника, але в блогах важливою частиною є коментарі
відвідувачів, їх діалог з автором блогу.
Блог побудований як стрічка повідомлень,
розміщених на веб-сторінці у хронологічному порядку, до яких відвідувачі
блогу можуть залишати свої
коментарі. Останні повідомлення автора розташовуються, як правило, у верхній
частині веб-сторінки, коментарі до повідомлень – під повідомленням.
У тексті повідомлення можна розміщувати мультимедійні
фрагменти. У кожного повідомлення блогу є заголовок і
власна URL-адреса.
Блог (також блоґ, англ. blog, від web log, «мережний
журнал», або «щоденник подій») — це веб-сайт, головний зміст якого — записи,
зображення чи мультимедіа, що регулярно додаються. Для блогів характерні
короткі записи тимчасової значущості.
Блогерами називають людей, які є
авторами блогів. Сукупність усіх блогів в Інтернеті створює блогосферу. Популярність блогосфери обумовлена
насамперед можливістю використовувати такі недоступні раніше інструменти, як
RSS, trackback та ін. Широке використання блогів розпочалося з 1996 року. У
серпні 1999 року комп’ютерна компанія «Pyra Labs» із Сае-Франциско відкрила
сайт Blogger. Це була перша безкоштовна блогова служба. Згодом Blogger викупила
компанія Google
Для блогів
характерні:
o
короткі
повідомлення;
o
регулярне
оновлення інформаційного наповнення;
o
своєрідний
діалог між автором і читачами;
o
можливість
отримання сповіщень про публікацію нових повідомлень;
o
наявність
єдиної для всіх повідомлень ідеї, що оголошена в назві блогу.
Блоги можна класифікувати за різними
ознаками.
Залежно від
мети створення розрізняють блоги:
o
особистий – аналог
особистого щоденника, містить опис поточних подій і пов’язані з ними міркування
автора;
o
тематичний – містить повідомлення
з однієї тематики;
o
бізнес-блог –
створюється для просування певного товару або послуги, містить рекламу, огляд
продукції, коментарі тощо;
За автором (авторами)
Авторський - Ведеться однією особою (зазвичай його власником)
Авторський - Ведеться однією особою (зазвичай його власником)
- «Примарний» -Ведеться від імені чужої особи
невизначеною персоною
- Колективний - Ведеться групою осіб за
правилами, які визначає власник
- Корпоративний - Ведеться усіма
співробітниками однієї організації
За наявністю/видом мультимедіа
- Текстовий блог - блог, основним контентом
якого є тексти
- Фотоблог - Блог, основним контентом
якого є фотографії
- Музичний блог - Блог, основним контентом
якого є музичні файли
- Подкаст і блогкастинг - блог, основний контент якого
надиктовується та викладається у вигляді МРЗ-файлів
- Відеоблог - Блог, основним контентом
якого є відеофайли
Створення
блогу. Публікація повідомлень
Розглянемо
процес створення блогу на прикладі сервісу Blogger
(http://blogger.com).
Для користування ним потрібно мати акаунт Google.
Для
створення блогу потрібно:
1. Відкрити
у вікні браузера головну сторінку сервісу Blogger (http://
blogger.com).
2. Увести
дані вашого облікового запису Google.
3. Вибрати
на сторінці Blogger: Панель інструментів гіперпосилання
Створити
блог.
4. Увести в поле Заголовок
блогу назву блогу.
5. Увести в
поле Адреса блогу (URL) частину URL-адреси блогу. Повна
URL-адреса матиме вигляд http://адреса.blogspot.com, де адреса –
уведений користувачем текст.
6. Вибрати
гіперпосилання Перевірити доступність для перевірки адреси на
унікальність. За потреби змінити адресу.
7. Вибрати
гіперпосилання Продовжити.
8. Вибрати
початковий шаблон оформлення блогу із запропонованих. Вибрати гіперпосилання Продовжити.
9. Вибрати
на сторінці Blogger: Готово відповідне гіперпосилання для
подальших дій:
o
уже зараз розпочати створення дописів – для створення та публікації
першого повідомлення у блозі. Така сама дія буде виконана за вибору
гіперпосилання Початок ведення блогів;
o
налаштувати дизайн блогу – для вибору шаблону оформлення,
фону,
розмітки сторінки, кольорової гами, шрифтів та ін.;
o
розширені параметри налаштування – для зміни домену та імпортування існуючого блогу в
поточний.
За вибору
першого із названих гіперпосилань відкриється сторінка Blogger:
Назва
блогу – Створити
публікацію, де Назва блогу – назва, яку було введено
користувачем. Для створення повідомлення слід увести його заголовок у
відповідне поле та текст у робочу область. Для редагування та форматування
повідомлень використовується панель інструментів. Нижче робочої області
розміщено поле Мітки для цієї публікації. У цьому полі
пропонується ввести ключові слова – мітки, що характеризують зміст
повідомлення. За цими мітками повідомлення може бути знайдене та проіндексоване
пошуковими машинами.
VІ. Формування практичних
вмінь та навичок
Створіть власний блог з
використанням сервісу Blogger (http://blogger.
com). Присвятіть ваш блог
обговоренню особливостей утримання домашніх тварин. Виберіть шаблон оформлення
з категорії Водяний знак. Розмістіть у блозі повідомлення про тварину, яку ви
хотіли б утримувати вдома. Повідомте адресу вашого блогу вчителю інформатики.
VII.
Підсумок уроку
1.
Які
технології покладено в основу розробки сервісів Веб 2.0? У чому по
лягають ці технології?
2.
Які
особливості притаманні сервісам Веб 2.0? Поясніть їх.
3.
Які існують
типи сервісів Веб 2.0 за видами діяльності користувачів?
4.
Чим, на ваш
погляд, пояснюється популярність сервісів Веб 2.0?
5.
Які проблеми
пов’язані з поширенням сервісів Веб 2.0?
6.
У чому
полягають можливості вікі-технології?
VIII.
Домашнє завдання: вивчити
поняття Веб 2.0, блогу, різновиди блогів
Виконати
практичні завдання:
Перегляньте
блог
блогосфера (http://blogosphere.com.ua). Проаналізуйте
дизайн блогу, його структуру, публікації та коментарі до них.
Визначте, що
з цього блогу вам було б цікаво використати у власному блозі.
IX. Оцінювання та мотивація
Немає коментарів:
Дописати коментар