неділя, 27 листопада 2016 р.

Онлайнові спільноти. Групи Google. Практична робота №10 «Робота з групами Google»

           Мета: познайомити учнів з онлайновими спільнотами, групами Google, сформувати навички роботи з групами Google, розвивати  уважність, пам’ять, виховувати інформаційну культуру, наполегливість, самостійність під час роботи
Тип уроку: комбінований
Обладнання: роздавальний матеріал, комп’ютер
Хід уроку
І. Організаційний момент
ІІ.Актуалізація опорних знань
Фронтальне опитування
1.     Особливості технології Веб 2.0.
2.     Що таке блог
3.     Назвати характерні риси блогу
4.     Класифікація блогів.
ІІІ.Мотивація навчальної діяльності
Ви дізнаєтеся, як створити групу, а в ній — веб-сторінку, завантажите файли, додасте до сто­рінки фотографію. 
ІV. Вивчення нового матеріалу
Веб-спільноти за видом веб-сервісу поділяються на спільноти веб-форумів, чатів, вікі-спільноти, блоги, соціальні мережі. За часом існування: постійно діючі, тимчасові. За призначенням: спільноти обміну професійними знаннями, спільноти за інтересами, спільноти нетематичних обговорень.
Якщо говорити про тематику веб-спільнот, то це наукові, творчі, освітні, бізнес ресурси тощо.  За територіальною ознакою: глобальні, регіональні, корпоративні.
Робота в групах
Спільноти чатів, як правило, популярні серед молоді, що спілкується на довільні теми. Склад спільноти чата швидко змінюється. Обговорюються, як правило, короткочасні проблеми або спілкування зведено до обміну враженнями щодо останніх подій. Для інформаційного наповнення чатів характерні неструктурованість повідомлень, коротка тривалість збереження матеріалів обговорень, неможливість дізнатися про хід дискусій, що відбулися за відсутності користувача в чаті.
Спільноти форумів утворюються з метою обговорення питань найчастіше у межах визначеної теми, часто професійного спрямування. У ході обговорень, як правило, висловлюються думки щодо повідомлень автора теми та коментарів інших членів спільноти. Інформаційне наповнення форумів структуроване, зберігається тривалий час, подається в зручній формі. У спільноті реалізована система оцінювання активності учасників обговорень і можливість отримання автором теми повідомлень про нові публікації у форумі. Розроблені правила спілкування у форумах, за дотриманням яких слідкують модератори. Існує механізм обмеження доступу до обговорень. Для спільнот форумів характерне об’єднання під час обговорення певної проблеми і зміна складу у ході розгляду іншої проблеми.
Спільноти блогів утворюються для спілкування за темою, що запропонована блогером та оголошена в назві блогу. У ході обговорень, як правило, висловлюються думки щодо повідомлень автора блогу. Читачі блогу можуть оцінювати якість повідомлень і коментарів до них. Обговорення в блозі має найчастіше лінійну структуру. Повідомлення та коментарі до них зберігаються тривалий час. Реалізовані засоби отримання членами спільноти сповіщень про публікацію нових повідомлень у блозі. Правила спілкування та доступ до матеріалів блогу встановлює автор. Різні блоги можуть бути зв’язані гіперпосиланнями за технологією «трекбек». Служби, що надають хостинг для блогів, створюють власні внутрішні механізми, що сприяють поширенню зв’язків і утворенню спільнот серед блогерів. Сукупність блогів мережі називають блогосферою.
Вікі-спільноти утворюються, як правило, з метою розробки якісного інформаційного наповнення ресурсу, створення так званої «мережі знань». У ході обговорень уточнюються формулювання понять, формується стиль енциклопедичних і довідкових статей, доповнюються посилання на джерела даних і на зовнішні ресурси тощо. Вікі-сайти часто використовують для організації навчальних проектів, дистанційного навчання, що сприяє утворенню освітніх спільнот. Інформаційні матеріали спільноти добре структуровані, пов’язані численними зв’язками. Правила спілкування та доступ до матеріалів вікі-спільноти встановлюють члени спільноти в ході обговорень. Вікі-спільноти утворюються, як правило, з метою розробки якісного інформаційного наповнення ресурсу, створення так званої «мережі знань». У ході обговорень уточнюються формулювання понять, формується стиль енциклопедичних і довідкових статей, доповнюються посилання на джерела даних і на зовнішні ресурси тощо. Вікі-сайти часто використовують для організації навчальних проектів, дистанційного навчання, що сприяє утворенню освітніх спільнот. Інформаційні матеріали спільноти добре структуровані, пов’язані численними зв’язками. Правила спілкування та доступ до матеріалів вікі-спільноти встановлюють члени спільноти в ході обговорень.
Соціальні мережі, що утворені на основі веб-ресурсів, формуються, як правило, на основі особистого знайомства членів спільноти та подальшого розширення мережі знайомств. Об’єднання в спільноти здійснюється на основі особистих і професійних інтересів. Інформаційне наповнення слабо структуроване. Статус членів спільноти та склад адміністрації формуються на основі активності в обговореннях.
V. Формування практичних вмінь та навичок
Практична робота №10 «Робота з групами Google»

Хід роботи
Інструктаж з БЖД
Скріншоти вашої роботи збережіть у власну папку під назвою Пр9.doc
1. Створіть групу з довільної тематики, наприклад групу для своїх друзів або для всіх учнів вашої школи.
Відкрийте головну сторінку Google, клацніть посилання Групи й у вікні, що відкриється, клацніть кнопку Створити групу. Якщо до цього ви ще не увійшли у систему зі своїм акаунтом Google, буде запропоновано зробити це. Введіть у відповідні поля назву своєї скриньки у службі Gmail та пароль і клацніть кнопку Увійти. Якщо система запитає псевдонім для підписування ваших дій у групі, введіть його в полі Псевдонім. Після клацання кнопки Продовжити відкриється сторінка налаштування гру­пи, де потрібно назвати її (наприклад, Група учня 10 класу Фролова О ), задати електронну адресу в домені googlegroups.com (на зразок Uralskeschool), описати групу та відповідним перемикачем задати відкритий доступ до неї. Зверніть увагу на URL-адресу групи в рядку Інтернет адреса групи. Ско­піюйте її в буфер обміну та збережіть в окремому текстовому файлі, скориставшись програмою Блокнот.
Клацніть кнопку Створити мою групу. У вікні, що з'явиться, вве­діть зображені на малюнку символи та знову клацніть кнопку Створити мою групу. У вікні для додання учасників групи клацніть кнопку Пропустити цей крок. Після цього буде створено групу та відкрито її головну сторінку.
2.Приєднайтеся до групи, створеної вчителем.
Відкрийте головну сторінку Google та перейдіть за посиланням Групи. Введіть у пошукове поле у верхній частині вікна кілька слів із назви створеної вчителем групи  і клацніть кнопку Шукати в групах. Відкриється сторінка з результатами пошуку, у верхній частині якої під заголовком Групи, що відпо­відають запиту, буде відображено посилання на групи, назви яких містять задані слова. Клацнувши потрібне посилання, ви перейдете до головної сторінки групи.
Клацніть посилання Приєднатися до цієї групи у правій частині вікна. Якщо ви ще не ввійшли в систему під своїм обліковим записом Google, відкриється вікно, де у відповідні поля потріб­но ввести ім'я облікового запису та пароль і клацнути кнопку Увійти. У наступному вікні необхідно визначити параметри своєї участі в групі, вибравши для перемикача Як Ви читатиме­те цю групу? значення Без листів (вам не надходитимуть листи з інформацією про змінення вмісту групи) та задавши свій псевдонім у полі Псевдонім, який будуть бачити люди в цій групі, та клацнути кнопку Приєднатися до цієї групи. Ваш псевдонім з'явиться в переліку учасників групи.
3.           У групі, до якої ви приєдналися, створіть сторінку.
Перейдіть за посиланням Сторінки й у вікні, що відкриється, скористайтеся кнопкою або посиланням додати нову сторінку. З'явиться вікно із засобами для створення найпростіших веб-сторінок, де у полі Нова назва сторінки слід увести її назву (най­краще, щоб це були ваші прізвище та ім'я), а в робочій облас­ті — потрібні заголовок і текст, користуючись елементами пане­лі інструментів для форматування абзаців і символів.
Створивши сторінку, клацніть кнопку Зберегти & Видати. В на­ступному вікні можна скористатися засобами для перегляду сторінки, її редагування чи надсилання решті учасників гру­пи повідомлення про створення сторінки. Клацніть посилання Переглянути сторінку — і її буде відображено для перегляду всіма користувачами. Редагувати ж її, скориставшись кноп­кою Редагувати цю сторінку, можуть лише учасники групи, але робити це одночасно не рекомендовано (про що попереджає повідомлення системи), оскільки буде прийнято виправлення лише від одного учасника.
4.       Завантажте у створену вчителем групу довільний файл із зоб­раженням.
Знайдіть на комп'ютері будь-який файл із зображенням (що має розширення gif, bmp, jpg тощо). За допомогою посилання у правій частині вікна групи перейдіть у розділ файлів і клац­ніть кнопку Завантажити файл або клацніть посилання заван­тажити новий файл. У вікні з'явиться текстове поле з кнопкою Огляд, клацання якої відкриває стандартне вікно для вибору файлу. Знайдіть файл і клацніть кнопку Відкрити. Файл буде завантажено, а його назву відображено у списку на сторінці файлів. Щоб переглянути завантажений файл, до­статньо клацнути його назву.
5. Вставте на створену сторінку зображення та посилання на свою групу.
Перейдіть на свою сторінку, клацнувши її назву в переліку сторінок, і розпочніть її редагування за допомогою кнопки Редагувати цю сторінку. Щоб вставити на сторінку зображення, слід поставити курсор у потрібне місце та клацнути кнопку Зображення. В діалоговому вікні, що відкриється, потрібно вибрати один із завантажених файлів (за значення перемика­ча Завантажені світлини) і клацнути кнопку Додати світлину. Зображення з'явиться на сторінці. Його розмір можна зміни­ти за допомогою посилань із панелі, що відображається після клацання мишею на малюнку. Створіть на сторінці посилання на свою групу. Для цього скопіюйте в буфер обміну адресу групи (збережену в тексто­вому файлі), встановіть курсор під зображенням і натисніть кнопку Посилання. Буде відкрито вікно Редагувати посилання, де перемикач Посилання на встановіть у положення Адреса в мережі, вставте в нижнє текстове поле адресу групи з буфера обміну, а у верхнє введіть текст посилання, наприклад Моя група. Клацніть кнопку ОК — посилання буде додано. Завершивши редагувати сторінку, ви маєте її зберегти за до­помогою кнопки Зберегти & Видати.
Вправи для зняття зорового напруження
VІ. Підсумок уроку
аналіз роботи учнів
VII. Домашнє завдання

Оформити звіт про роботу, вивчити онлайнові спільноти
                                             

Немає коментарів:

Дописати коментар